Kjøps- og leveringsbetingelser

Har du spørsmål vedrørende våre kjøps- og leveringsbetingselser kan du ta kontakt med oss på telefon 22 99 20 90 eller e-post kundeservice@maxsievert.no.

Bestilling

Bestilling gjøres direkte på i vår nettbutikk Maxsievert.no. For at bestillingen skal fullføres og leveres til riktig mottaker er det viktig at vi får riktig informasjon fra bestiller. Her inngår blant annet riktig navn på bestiller, fakturaadresse og leveringsadresse.

Finner du ikke varer på Maxsievert.no, kan du ta direkte kontakt med oss så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Informasjon om varer (for eksempel teknisk data, bilder og spesifikasjoner er kun veiledende). Der vi kan vil vi levere brukerveiledning på norsk, lar det seg ikke gjøre vil du motta brukerveiledning på engelsk.

En bindende kjøpsavtale med Max Sievert AS er kun inngått etter at du har mottatt ordrebekreftelse.

Priser

Prisene på Maxsievert.no er oppgitt i norske kroner uten MVA og frakt. Det tas forbehold for valutaendringer, leveringssvikt, utsolgte varer og trykkfeil.

Ved valg av sending vil det tilkomme pris for frakt i kassen. Pris beregnes av Bring basert på volum, vekt og avstand. Det tilkommer også et tillegg i prisen for pakking og ekspedering.

Betaling

Maxsievert.no tilbyr ulike betalingsmåter avhengig av om du er privat- eller bedriftskunde.

Privatkunder

Privatkunder kan betale med kort eller Vipps. Tjenesten er levert av Worldline.
Transaksjonen skjer når ordren sendes og blir registrert som ferdig 

Bedriftskunde

Bedriftskunder kan velge mellom faktura, kortbetaling, Vipps eller leasing. Foruten leasing vil betalingen skje når ordren er sendt og registrert som ferdig.

Fakturering

Two står for faktureringen fra Maxsievert.no. Faktureringsdato blir satt til den datoen ordren ble sendt fra Max Sievert AS og registrert som ferdig. Med mindre annet er avtalt er betalingsfristen 14 dager fra denne datoen.

Kortbetaling eller Vipps

Tjenesten er levert av Worldline. Transaksjonen skjer når ordren sendes og blir registrert som ferdig.

Leasing

For ordre over 5 000 kroner kan man inngå en leasingavtale med Grenke. Her gjelder egne betingelser.

Leveringsstid

Vi sender til hele Norge og bruker Bring som leveringspartner. Lagervarer sendes enten samme dag eller neste arbeidsdag som ordren er mottatt. Normal leveringstid er 1-3 dager, men dette kan avvike. Du vil også kunne hente bestillingen i våre lokaler i Oslo i samme tidsrom (vi vil gi deg beskjed når ordren kan hentes).

Er ikke ordren på lager vil det ta 8 – 29 dager før ordren kan bli sendt eller hentes i våre lokaler. Vi vil da holde deg oppdatert.

Reklamasjon

Som privatperson har du 2 års reklamasjonsrett som gjelder fabrikasjons- og materialfeil som oppstår ved normal bruk av produktet. I praksis betyr dette at produktet enten blir reparert, byttet, eller avslag på pris. Dette avhenger av feilen og at reklamasjonen er berettiget.

For kommersielle er reklamasjonsretten på 1 år.

Skader på produkter som skyldes brukerfeil, håndteringsfeil, modifikasjoner eller misbruk fra kundens side dekkes ikke av reklamasjonsretten.

Er det skade på produktet etter levering skal dette meldes til Max Sievert AS innen 3 dager.

Angrerett (gjelder ikke bedriftskunder)

Som privatkunde har du angrerett på varen inntil 14 dager etter at varen er mottatt. Melding retur sendes til kundeservice@maxsievert.no. I e-posten må det oppgis at du benytter deg av angreretten og ordrenummer.

Etter at du har meldt om at du ønsker å benytte deg av angreretten, må du innen 14 dager returnere varen. Varen må leveres i samme stand som da du mottok den. Når varen returnert og godkjent vil kjøpesummen refunderes til din konto innen få dager. Kostnad for retur må du dekke selv.

Garanti

De fleste av våre produkter har 2 års garanti fra leverandør. Garantien gjelder ikke feilhåndtering, normal slitasje eller forbruksvarer.

Varer som selges i vår Outlet-butikk vil ikke nødvendigvis ha garanti. Her er garanti spesifisert i produktbeskrivelsen.

Kalibrering

Ved bestilling av kalibrering i nettbutikken vil du først bli belastet når kalibreringen er ferdig. Fra nettbutikken vil du kun bli belastet for selve kalibreringen. Tillegges andre kostnader, for eksempel utskifting av deler eller nytt utstyr, vil ta kontakt med deg og det vil tilkomme en tilleggsfaktura.

Innsending av kalibrering

Du står for kostnadene ved levering av instrumenter til kalibrering. Skal instrumentet(ene) sendes anbefaler vi bedriftspakke slik at den blir levert direkte til oss. Du kan også levere instrumentet ved budservice eller personlig.

Det er viktig at du oppgir ordrenummer sammen med instrumentet(ene).

Utsending av kalibrerte instrumenter

Etter at vi har utført kalibrering på dine instrumenter vil du kunne hente disse selv eller be om at de sendes til deg. Kostnaden ved dette er det du som dekker.

Vi anbefaler at du ved innsending legger ved returfrankeringslapp. Har vi ikke dette vil du motta en egen faktura med fraktkostnader.

Levering til Max Sievert

For innsending av varer til oss bruker du denne adressen:

Max Sievert AS
Hausmannsgate 6
0186 Oslo

Persondata

Informasjonen som oppgis ved kjøp vil kun bli behandlet internt, med mindre det er behov for at en tredjepart må ha tilgang for å fullføre ordre. Eksempler på dette er informasjon til Bring for sending av ordre.

Informasjon som oppgis ved betaling behandles kryptert av våre betalingsleverandører.

Les mer om vår personvernserklæring.